Mest nöjda är personer mellan 56 och 66 år enligt en ny Sifoundersökning av 1?000 personer och som Sveriges Apoteksförening låtit göra. Enligt resultaten är kunderna överlag nöjda med apoteken, omkring 97 procent av de som svarat tycker att deras samlade upplevelse av apoteksbesöken är bra. Lika många säger att de upplever servicen som lika bra eller bättre på den omreglerade marknaden jämfört med innan. Frågorna som ställdes handlade om bland annat service, utbud av produkter och tjänster och öppettider. Av kunder som haft direktkontakt med apoteks-personal uppger 85 procent att de är nöjda med de råd eller vägledning som de fått. Omdömet skiljer sig från tidigare, mindre undersökningar som indikerat att kunderna inte skulle vara fullt så nöjda.
- Godkännanden
Nöjda kunder enligt Sifo
Mest nöjda är personer mellan 56 och 66 år enligt en ny Sifoundersökning av 1?000 personer och som Sveriges Apoteksförening låtit göra. Enligt resultaten är kunderna överlag nöjda med apoteken, omkring 97 procent av de som svarat tycker att deras samlade upplevelse av apoteksbesöken är bra. Lika många säger att de upplever servicen som lika […]