Annons

Marknadsför din organisation i Läkartidningen!

I Läkartidningen 30-31/01 publicerades en artikel av NEPIs styrelseordförande Lars G Nilsson som sammanfattade en aktuell, positivt hållen utvärdering av NEPIs verksamhet. ?NEPI fyller en central plats i svensk läkemedelsepidemiologi? var en av slutsatserna i undersökningen, något som författaren förstås inte direkt undvek att lyfta fram. I nummer 43 får vi oss till livs en […]

26 nov 2001, kl 16:19
0

Annons

I Läkartidningen 30-31/01 publicerades en artikel av NEPIs styrelseordförande Lars G Nilsson som sammanfattade en aktuell, positivt hållen utvärdering av NEPIs verksamhet. ?NEPI fyller en central plats i svensk läkemedelsepidemiologi? var en av slutsatserna i undersökningen, något som författaren förstås inte direkt undvek att lyfta fram.

I nummer 43 får vi oss till livs en utförlig, positivt laddad beskrivning av LIFs nya webbportal, ?portalen till en bättre läkemedelsanvändning?. Författare: Ulf Edstedt, vd för LIF, i egen hög person.

Innehållet i de båda artiklarna får Läkemedelsvärlden att fundera kring begrepp som partsintresse, obundenhet och marknadsföring. Ingen av texterna är rubricerade som debattinlägg; det handlar om ordinära artiklar under vinjetten ?Medicin och samhälle?.

Vad får vi läsa härnäst? Steget känns inte så långt till beskrivningar av nya, undergörande läkemedel signerade läkemedelsföretagens produktchefer…

Previous article Delegering underlättas inom öppenvården
Nästa artikel Billigare prenumeration på Läkemedelsvärlden