Annons

Apoteket bandar telefonsamtal

Alla telefonsamtal som kommer in till Apotekets så kallade call centers i Uppsala och Kalmar bandas och sparas i tre år, skriver Dagens Nyheter.

9 sep 2002, kl 17:30
0

Annons

Enligt Lars Eriksson på Apoteket är anledningen att man vill säkerställa kvaliteten och säkerheten. De inspelade samtalen ska kunna användas om företaget anmäls för felaktig rådgivning samt i utbildningssyfte. Samtalen lagras i tre år.

Även mer triviala frågor om öppettider etcetera bandas. De som ringer informeras inte om att samtalet bandas, men Lars Eriksson ser inga problem med detta.
? Man spelar in på banker, försäkringsbolag och SOS Alarm. Om du ringer och begär ambulans är det ingen som frågar om det är okej att spela in.

Previous article Nya stamcellsprogrammet satsar på forskningsfronten
Nästa artikel Missbrukande kvinnor<br>återfår fertilitet<br> vid behandling med buprenorfin